تاریخ انتشار: چهارشنبه 1393/12/20 - 15:00
کد خبر: 160731

از گوشه و کنار دانشگاه ها چه خبر؟

دانشگاهی که تا 27 اسفند باز است/ راه‌اندازی تشکل غیرقانونی در دانشگاه چمران اهواز/ ادامه اکران های «عمار» در دانشگاه‌ها

دانشگاهی که تا 27 اسفند باز است/ راه‌اندازی تشکل غیرقانونی در دانشگاه چمران اهواز/ ادامه اکران های «عمار» در دانشگاه‌ها

خضری از راه اندازی تشکل غیر قانونی انجمن اسلامی در این دانشگاه بدون اخذ مجوز هیئت نظارت خبر داد. به گفته این فعال دانشجویی این اقدام غیر قانونی که با همکاری برخی از مسولین دانشگاه صورت گرفته با تحصن تعدادی از دانشجویان در دفتر ریاست دانشگاه مواجه شده که هنوز پاسخ مناسبی برای این قانون شکنی دریافت نکرده‌اند.

خبرنامه دانشجویان ایران: در حالی که دانشگاه ها خود را برای مسافران نوروزی آماده می کنند و اکثر دانشگاه ها امروز چهارشنبه روز آخر کلاس ها در سال 93 است، ولی از گوشه و کنار دانشگاه ها خبرهایی شنیده می شود.

خبرنگار صنفی- آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در گفتگوهایی با مسئولان تشکل های دانشجویی جویای خبرهای این هفته دانشگاه شده است:

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
بوربور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از برگزاری کلاسه های این دانشگاه خبر داد و افزود: احتمال برگزاری کلاس‌های این دانشگاه در هفته آینده خیلی ضعیف است.

وی همچنین برگزاری اردوی تشکیلاتی قم جمکران و کارگاه مدیریت تفکر و کارگاه نشریه را به همراه مراسمات هیئات مذهبی را از جمله اقدامات اخیر این تشکل طی هفته های اخیر برشمرد.

بوربور از برگزاری همایشی با عنوان " ایران هسته ایی " در 24 فروردین با حضور دکتر حسن عباسی در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه تهران
 به گفته مصطفی میرآخوری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران  کلاس‌های این دانشگاه تا آخر هفته جاری به صورت منظم برقرار خواهد بود.

به گفته وی شب شعر فاطمی با حضور شاعران سهرابی صرافان خالقی و پرچمی و همچنین اکران دانشگاهی مستند "روز های خرداد" با حضور عوامل فیلم از مجموعه برنامه هایی بوده که در این دانشگاه برگزار شده است.

همچنین در ادامه اکران های مردمی فیلم های جشنواره عمار، فیلم سینمایی «خانه ای کنار ابرها» در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران به میزبانی این تشکل دانشجویی روز دوشنبه برگزار شد.

همچنین مستند "زخم دیوار" به کارگردانی سهیل کریمی که تجربه اولین اکران دانشگاهی این کارگردان بود نیز در این دانشگاه برگزار شد.


 

دانشگاه صنعتی شریف
کلاس ها در دانشگاه صنعتی شریف تا 27 اسفند برقرار خواهد بود.

کره‌ایی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» از برگزاری شب شعر طنز با عنوان "خندنده" و با حضور طنزپردازانی چون احسان پور و نادر خطایی خبر داد.

به گفته وی، جلسات درون دفتری سرمقاله خوانی و مسابقه بزرگ کتابخانی و همچنین نمایشگاه عفاف و حجاب همراه با عرضه محصولات فرهنگی از دیگر اقدامات این دفتر دانشجویی بوده است.

دانشگاه یزد
شاه‌مرادی دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه یزد نیز در گفتگویی خبر داد این دانشگاه اعلام کرده که هفته بعد نیز کلاس‌ها برقرار خواهند بود.

وی از برگزاری همایش با عنوان " اقتصاد مقاومتی " با سخنرانی محسن رضایی در فروردین ماه از سوی این تشکل دانشجویی در دانشگاه خبرداد.

دانشگاه شهید چمران اهواز 
خضری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در گفتگویی آخرین روز تشکیل کلاس ها را چهارشنبه 20اسفند عنوان کرد.

خضری از راه اندازی تشکل غیر قانونی انجمن اسلامی در این دانشگاه بدون اخذ مجوز هیئت نظارت خبر داد. به گفته این فعال دانشجویی این اقدام غیر قانونی که با همکاری برخی از مسولین دانشگاه صورت گرفته با تحصن تعدادی از دانشجویان در دفتر ریاست دانشگاه مواجه شده که هنوز پاسخ مناسبی برای این قانون شکنی دریافت نکرده‌اند.

وی همچنین از اقدام به امضای طومار در اعتراض به ناهماهنگی مسولین در کنترل پدیده ریزگردها و آلودگی هوا از سوی انجمن اسلامی مستقل خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
از دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد خبر می رسد که هفته جاری آخرین هفته درسی قبل از تعطیلات نوروزی خواهد بود.

دفتر انجمن اسلامی دانشجویان در این دانشگاه مجری نمایشگاه حریم ریحانه با موضوعیت حجاب و عفاف همراه با غرفه های مختلف و عرضه محصولات فرهنگی طی روزهای گذشته بوده است.

محمدی زاده دبیر انجمن اسلامی دانشجویان این دانشگاه از برگزاری جشن هسته ایی در فروردین ماه با حضور خانواده شهید رضایی نژاد از سوی این تشکل خبر داد.

دانشگاه شهرکرد
جنتی دبیر انجمن اسلامی شهر کرد از تعطیلی برخی از گروه های آموزشی این دانشگاه طی هفته جاری خبر داد.

وی افزود: سخنرانی دکتر هرندی با موضوعیت "جریان شناسی انقلاب اسلامی" و مسابقه کتابخوانی با محوریت دغدغه های فرهنگی رهبری از اقدامات اخیراین تشکل دانشجویی بوده است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل
از این دانشگاه نیز خبر میرسد که انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل این دانشگاه میزبان مناظره صادق زیبا کلام و محمدحسن قدیری ابیانه بوده است.

رودگر دبیر این تشکل دانشجویی افزود: این تشکل به نمایندگی از دانشگاه‌های شمال کشور اقدام به ارسال نامه به قوه قضاییه برای مطالبه پیگیری صریح و بدون اغماض در پرونده فساد اقتصادی م- ه

بوده است وی  همچنین از بزرگداشت شهدای هسته ای با حضور سعید زیبا کلام در اواخر فروردین ماه از سوی این تشکل در این دانشگاه خبر داد.

دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
حیدرپور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از برگزاری کلاس‌های این دانشگاه تا اواسط هفته بعدی خبر داد وی همچنین از برگزاری مناظره توافق نامه ژنو و جشنواره متنوع شهید آوینی و کارگاه مهدویت و کرسی آزاد اندیشی با موضوعیت "روابط دختر و پسر" طی سه ماه اول سال آینده از سوی این تشکل دانشجویی خبر داد.

بازدید دانشجویان دانشگاه‌های تهران از مناطق عملیاتی جنوب کشور
دانشجویان دانشگاه های استان تهران به همت ناحیه بسیج دانشجویی استان تهران در قالب ستاد شهید علیرضا موحد دانش و ستاد شهید صیاد شیرازی با کاروان های راهیان نور از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس بازدید نمودند .

گفتنی است که 12 هزار نفر در ستادهای راهیان نور کشور ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 8 هزار نفر دانشجو هستند و از دانشگاه‌های مختلف سراسر کشور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
حسن بگتاش
1393/12/21 - 10:13

احسنت عالی بود
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top